در برابر انتقاد رسانه ها موضع نگیریم
رسانه ها بخصوص رسانه های محلی ، نقش مهمی در منتقل کردن خواسته ها و مشکلات شهروندان به مسئولان و البته تبیین فعالیت های انجام شده دارند.
از زمانی که رسانه ها بصورت امروزی و در دسترس همگان قرار گرفتند ، به ظرفیتی برای بیان کمبودها ، معضلات و ارائه راهکار در جهت عمران و آبادانی شهر و روستا تبدیل شدند.
در کنار این رسالت رسانه ها که صدای مردم هستند، میتوان در فضای رسانه ، از عملکرد ضعیف مسئولان انتقاد کرد و مدیرانی موفق خواهند بود که این انتقاد و ضعف ها را بپذیرند و برای اصلاح آن بکوشند.
متاسفانه در روزهای اخیر شاهد جبهه گیری و بی اخلاقی مدیریتی برخی از روسای دستگاههای اجرایی و نهادهای شهری و شهرستانی در قبال نقدهای مطرح شده در رسانه ها هستیم.
نکته منفی آنکه این مدیران با اجیر کردن عده ای در فضای مجازی ، سعی در برخورد غیرمنطقی با اهالی رسانه و دور کردن حواس شهروندان از انتقادها می شوند.
اگر مطلبی در رسانه ای نشر یابد و مورد قبول دستگاه و مدیر آن نباشد رسانه با حسن نیت جوابیه آن مدیر و دستگاه را به منطور روشن شدن اذهان مردم که اخبار را پیگیری می کنند درج و منتشر می کند.
برخورد قهری با خبرنگاران، متهم کردن آنان به جانبداری از افراد خاص و تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از نقدهای وارده ، روش جدید مدیرانی است که برنامه ای برای ارائه ندارند و تنها شیوه مدیریت آنها، فرار رو به جلو است.
رسانه ها همانگونه که نقد میکنند، فضایی برای گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی و خدمت رسان هستند. چه بهتر که مدیران بجای موضع گیری و اتهامات بی پایه و اساس، برنامه محور باشند و با فعالیت های رو به جلو و نه فرار از نقد ، خودشان را ثابت کنند.